Kirskål vs Rucola

Kirskål (alltså ogräs) från trädgården eller..
Rucola från affären.. nej Italien tom!
Varför använda sig av gratis sallad när man kan köpa den från långt-bort-istan? Eller Italien var det visst.
Ibland undrar jag hur jag själv tänker? :)
Postat av: magdalena
URL: http://dagarmedmagdalena.blogg.se/ 2012-05-21 / 23:35:11

visst är det lyxigt att få ogräs till middagen!!!

här i huset mumsar fyraåringen "kirsa-kål" (som han säger) tills det nästan sprutar ut ur öronen. och så en och annan maskros och lite nässlor till det. Tänk vad naturen bjuder!!!

kram till dig, är så roligt att få läsa din blogg


Postat av: Tess
2012-05-22 / 00:18:19

Ååh Magdalena, du är en så bra förebild när det gäller sånt matnyttigt!! Jag förundras över hur mycket ätbart som finns runt omkring mig oanvänt och gratis utan att jag tänker på det... Det är som att ICAs förpackningar gör saker ätbara ibland. Knasigt. KRAM


Postat av: Sara
URL: http://saragunnarsson.blogspot.com 2012-05-22 / 09:31:19

Det måste vara något med Skåne-land alltså! Detta förlovade!

Tessan tänkte du någonsin i Pite att du kunde ta trädgårdsrenset och stoppa det i munnen? I Ö-vik gör vi inte sånt iallafall... inte i Uppsala heller för den delen ;)


Postat av: Tess
2012-05-24 / 00:37:34

Men hallå.. Vi har faktiskt maskrosor i Piteå med. De brukar klassas som ogräs och dem kan man äta! Vi har nässlor oxå faktiskt. De går oxå att äta. Kirskål har jag aldrig reflekterat över förr.. Vi kanske inte har det, men det är ju faktiskt ett ogräs, så det kanske vi ska vara tacksamma för. Vi har dessutom inte lika mycket fästingar som i Skåne.. :) Men jag tycker om Skåne ändå OCH Piteå (det kommer jag nog aldrig ifrån.. hehe) Kram å välkommen hit!!!


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?