Kommunikation på hög nivå

Hemma i kollektivet har vi fått ett tillskott. Petrus från norrland!
Så nu får Andrea stå ut med tre norrlänningar (jag+syster+Petrus)
som är fryser lätt och pratar konstigt.. :)
(Vårt hus är rätt kallt i jämförelse med hur det brukar vara inomhus i norr) 
Av någon anledning handlar därför samtalen fort om språk.
Igår lärde jag mig en hel lång lista med uttryck..
Man kan hänga, dega, jäsa, gona, lurka, snusa/snosa.. i soffan.
Jaha. Förklara de uttrycken.
Var försvann att bara SITTA i soffan? :)


Har lite hemlängtan just nu.. så det fick bli en skogsbild från i somras! Om man tittar noga kan man se människor oxå, men
inga älgar, vad jag vet.. :)

Postat av: Sara
URL: http://saragunnarsson.blogspot.com 2012-03-07 / 11:26:37

Älska norrland!!


Postat av: Anonym
2012-03-07 / 16:59:40

Leker människorna tittut bakom träden???


Postat av: Tess
2012-03-07 / 22:49:11

Sara: om du designar en "älska norrland" pin lovar jag att jag ska gå runt med jämt!!! :)



Och "vem du nu är": Om man följer stigen, ser man något blått skymta lite längre bort, bakom grenarna. Det är två människor på vandring från myggen..! :)


Postat av: Anonym
2012-03-08 / 22:59:40

Jag ser inte människorna för alla träden


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?