It´s by believing in roses..

..one brings them to bloom.
(Det är genom tro på rosorna man får dem att blomma!)



Håller på med de sista inlämningarna inför skolavslutningen nu..
Det är nu det visar sig hur väl man följt pluggschemat under terminen :)
Men det går inte plugga hela tiden så igår såg jag en så´n där
hemsk och hoppfull film igen. Båda på samma gång..


Filmen handlar om en tjej som heter Precious (namnet betyder dyrbar).
Hon blir våldtagen av sin pappa och slagen av sin mamma. Hela tiden fantiserar hon om
människor som säger att de bryr sig om henne och älskar henne. Jag trodde mitt hjärta
skulle gå sönder när hon frågade sig: ”Varför just jag?” Så kommer hon till en ny skola
där läraren ser henne och tror på henne. Det hjälper henne att tro på sig själv trots allt.. 

Jag tror inte att man behöver vara med om allt det hon är med om för att
känna så. Livet kan tufsa till oss på alla möjliga sätt och ibland behöver vi bara
att någon som tror på oss.

Ibland är jag den som behöver ta emot det, ibland är jag den som får ge.. :)
Med det INTE sagt att vissa verkligen drabbas.. Och det är då jag känner mig
som en hönsmamma för då vill jag bara ta med dem hem och krama dem lite!

Postat av: Li
2011-05-11 / 22:09:52

Har glömt vad filmen hette...

Har du fler tips om bra filmer inför några härliga regndagar under sommaren?


Postat av: Tess
2011-05-12 / 07:36:31

Li, Har du tänkt att det ska regna i sommar? :) Det hoppas jag med!! Så där så det riktigt låter på taken :) En fördel med att bo i kollektiv är att man lär sig av andra.. här hemma finns en hel bredd av filmer. Och jag har ju en viss förkärlek för filmer som gör att jag börjar tänka (även om de ibland är lite hemska), som: Jakten på Lycka, Blood Diamond, the Village, a Walk to Remember, Precious, Amelie från Montmartre, Nyckeln till Frihet...


Postat av: Julia
2011-05-12 / 15:50:27

Jag gillar din filmsmak Tess :)



Och du - att vara hönsmamma är kanske det finaste man kan vara. Iaf när det är gentemot behövande människor. Läge att stolt inta rollen! :)


Postat av: Tess
2011-05-13 / 00:29:21

Tack Julia! Har under det senaste året insett att jag inte bara är "mammig" mot behövande- Jag har en tendens att göra så mot vem som helst, vilket kan bli lite tokigt ibland :)


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?