Nyårslöften



Jag är inte speciellt bra på nyårslöften.. Som drömmare och idealist blir mina mål oftast större än jag själv kan greppa. Och ouppfyllda mål brukar bara göra mig besviken på mig själv. Egentligen har jag nog ganska lätt att bli besviken på mig själv. Inte bara när det gäller nyårslöften. Det kan vara att jag misslyckas vara en bra vän, att
jag inte lyckas gå hem i tid från jobbet eller får mina skoluppgifter gjorda. Men på sistone har jag upptäckt en sak. VARJE DAG ger mig möjligheten att försöka igen. Att jag misslyckades igår betyder inte att jag måste misslyckas idag. Jag måste inte vänta till nästa års nyårslöfte. Jag kan lägga mig och sova och börja om på nytt igen imorgon. Vare sig det innebär att jag måste sudda i gårdagens läxa eller om jag får skriva på ett nytt blad.. Så finns det en ny möjlighet!

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?