en sak i taget

Så.. enligt almanackan är fettisdagen passerad och vi har gått in i fastan inför påskhögtiden. Fasta?

Om jag googlar ordet kommer en lista på föreslagna ord: Fasta, Fastan, Fastare rumpa, Fasta kostnader (hur de hänger ihop kan man ju fundera på). Enligt wikipedia är fasta en period då en människa avstår från något under en tid. Vanligen mat eller dryck. Enligt texten kan fasta ha en ångest och stressdämpande effekt. Men det står också att första dygnet utan mat ofta är jobbigt, då det krävs självdisciplin för att inte avbryta i förtid.

Själv fastar jag just nu från min mobiltelefon. Det är väldigt ofrivilligt. Jag glömde den i Skåne när vi åkte till Örebro (för att ha lektionsdagar där). Jag visste inte att jag gått och blivit beroende av telefonen. I bilen på vägen upp kom jag flera gånger på mig att jag ville skicka sms och kommunicera med andra människor. Trots att jag satt i en bil med tre personer till !!! Det fick mig att fundera över hur jag egentligen tänker och fungerar.. Marika sa för ett tag sedan, när vi skulle träna tålamod i skolan: ”Det är perfekt Therese, då kan du träna dig på att göra en sak i taget.”

Alltså är jag just nu på min andra dag utan mobilen och känner mig hyfsat abstinent, men jag hoppas att det imorgon ska ha haft en avstressande effekt på mitt liv.. :)

Postat av: Harry
2012-03-01 / 18:44:42

Det är värst dom första 7 dagarna men du

kan ju skriva brev och då får du vänta 14 dagar på svar då har du vant dig

Fridshälsn. Vivan o Harry


Postat av: Tess
2012-03-03 / 09:18:28

:)Jag tror jag ska övergå till brevpost istället. Det är helt klart underskattat! Det kanske kommer ett brev på posten till er snart.. kram


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?