Nåd

I kyrkan finns ett begrepp som heter nåd. Nåd handlar om att få något gratis, utan att förtjäna det, utan
att kunna betala tillbaka.
Hela min dag igår (min födelsedag) kändes som en dag av nåd.
Jag befinner mig i ett mellanland. Jag har inget fast boende förrän i september. Så jag lever på människors godhet mot mig. Det är liksom inget läge då man förväntar sig att man ska bli speciellt uppvaktad.
Men på morgonen väcktes jag av en söt barnfamilj som sjöng för mig och gav mig teckningar och hemmagjord ringblomssalva! På jobbet stod en vas med blommor och ett kort! Och kusinerna firade mig med chokladpaj och film! Jag känner mig bara enormt tacksam!! 
Postat av: Sara
URL: http://saragunnarsson.blogsport.com 2012-08-25 / 07:27:45

Grattis Tess!! Så här lite sent :)
Låter som en fantastisk födelsedag!


Postat av: Tess
2012-08-25 / 10:29:04

Tack!!! Kram


Postat av: syster yster
2012-08-25 / 13:25:09

naw, vilken fin dag du verkar ha haft. roligt att höra! för det är du fötjänt av :)


Postat av: Lina
URL: http://linasdesign.blogspot.com 2012-08-25 / 21:58:20

Grattis i efterskott! Blev bara lite nyfiken på hur allt är med dig nu Therese, och även var du ska bo i höst. Blir det Pite eller skåne? Eller kanske nån helt annanstans? Kram


Postat av: Tess
2012-08-27 / 12:14:49

Tack syster yster! Stor KRAM

Och Lina.. Tror att svaret på din fråga finns i dagens blogginlägg. Önskar att jag hunnit träffa er innan jag åkte.. Allt gott till er! KRAM


Postat av: Lovisa Hägerlund
2012-08-27 / 13:08:54

Hej vännen!
Å Grattis i efterskott!
Verkar som att du hade en fin dag - å Nåden den är fantastisk!

Vore roligt att höras snart!
Kram från västgötaslätten!


Postat av: Eva
2012-08-28 / 19:20:37

Grattis på födelsedagen, Du vet åldern, kanske hag inte har sagt nå i FB.


Postat av: Tess
URL: http://vidkoksbordet.blogg.se/ 2012-08-31 / 08:59:00

Tack fina ni!!! Kram

Å Lovisa, jag hörs gärna, ska bara lugna sig lite på jobbet.. :)


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?