Givande läsning..

Jag brukar läsa en blogg som en tjej skriver om sitt vardagsliv med en cp-skadad son. Citatet nedan kan ni läsa här.
"Om jag hade fått valet att låta avsluta Teos liv innan det börjat....om jag fått veta av ett test att så här skulle vårt liv se ut, att vårt barn skulle ha en grav cp-skada och förmodligen aldrig uppnå motoriska färdigheter större än hos en bebis....skulle jag ha tagit ett felaktigt beslut.

Förmodligen!

Då skulle jag ha tagit beslutet utan någon som helst vetskap om att livet kan bli så mycket mer fantastiskt än man först anar, trots gravt handikapp.
För Teo är ju Teo och inte sin cp-skada. Han är vår son, Filips lillebror, barnbarn, syskonbarn, kusin och en fantastisk filur som berikar så många människors tillvaro. Livet med ett handikappat barn av alla slag blir fasen så mycket jobbigare. Men också så mycket rikare. Och jag tycker personligen att man borde kasta alla de där fosterdiagnostiska testerna dit pepparn växer....

Just för att man inte ska kunna göra fel val."

Det ger mig perspektiv.
Postat av: Sofia
URL: http://sofiafranzen.wordpress.com 2012-04-13 / 11:00:36

Såå fint! Jag såg faktiskt ett reportage om den där familjen på lokal-TV.


Postat av: Tess
2012-04-15 / 00:02:25

Ooh, det behöver jag kolla upp! :) Tack för tipset! kram


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?