äppelsockerkakspaj


Idag har jag och min kusin gjort äppelsockerkakspaj.. Det ursprungliga receptet
är en långpannekaka med "pajsmulor" på. Men sen tillkom äpplen i botten och då
blev det äppelsockerkakspaj :)

Vill du testa så är receptet ungefär så här:
Blanda: 3,5dl vetemjöl, 2dl socker och 125g smör till grynig massa.
Ta av ca 3dl av massan och spara till senare.
Tillsätt 2tsk bakpulver, 1msk vaniljsocker, 2ägg och 1dl mjölk och rör om.
Skala och hacka 2äpplen. Lägg dem längst ned i ströad form. Strö över
lite socker/vaniljsocker. Täck med smet och strö över de 3dl grynig massa
du sparat. Grädda i 200C till dess färdig :)


Sockerkakan fick mig också att tänka på den kaka jag exploderade i somras..
Då hade jag min tremänning på besök. Och hur var det han sa?
Misslyckanden är ofta vad vi lär oss mest av.. En möjlighet att börja på
nytt lite klokare! :)
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?