Ny på jobbet

Såhär är e.. (därför jag inte riktigt har tid att uppdatera här utan satt på automatisk uppdatering.)
Jag har bytt plats igen. Tisdag förra veckan var jag sjuksköterska i Piteå. Onsdag samma vecka satt jag som barn och ungdomsledare i Malmö. Så förvirringen är total.. eller?
Jag fortsätter plugga teologi och ledarskap i höst. Har fått ett tillfälligt vik i församlingen jag praktiserade i förra året.
Så det blir plugg halvtid. Jobb halvtid.
Jag känner mig sådär ny på jobbet. Det är roligt, spännande, utmanande.. och svårt på samma gång.
På vissa sätt liknar det jobbet som sjuksköterska. Det handlar fortfarande om människor och kommunikation.
Jag behöver fortfarande delegera saker. I sjukvården pratar man om att möta människans alla behov, 
både kroppsliga, själsliga och andliga. Men om sjukvården vanligen focuserar kroppen så focuserar kyrkan mer på anden. Så sjukvård och kyrka kompletterar varandra då, skulle man kunna säga.. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Postat av: Sara
URL: http://saragunnarsson.blogsport.com 2012-08-29 / 17:26:18

Meeen va kul!!!!


Postat av: Tess
URL: http://vidkoksbordet.blogg.se/ 2012-08-31 / 08:55:52

Tack!!! :) Kram


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?