Ska det va så svårt?!

Jag skulle verkligen vilja vara mer modig.
Inte få ont i magen innan jag ska göra något nytt..
Eller tveka inför nya utmaningar.
Å tänka: Klarar jag det verkligen?
Bara våga lita på att Gud, som gjorde mig, han vet
vad han håller på med! Och Han lämnar mig aldrig. Aldrig.

Jag vill inte styras av mina rädslor. Vill INTE.
Hittade ett citat som sa såhär:

"Hat är konsekvensen av rädsla;
vi fruktar något innan vi hatar det,
som ett barn som är rädd för oljud
växer upp till en person som hatar oljud."

Jag vill inte bli så´n. Jag vill våga det som är bäst för andra
och mig själv!! Jag vill inte va rädd..

Wikipedia säger såhär om mod:
Mod är att vara rädd men övervinna rädslan för att göra
det som ska göras. Mod stärker individens självkänsla och
hjälper personen att övervinna sin rädsla genom exponering

Exponering. Grattis!
Så det är så man blir modigare..
Genom att göra det man egentligen inte vågar! :)


Kände att jag behövde lägga upp en bild på mig själv så ni ser skillnad
på mig och min syster :)

Postat av: Lovisa Hägerlund
URL: http://www.gladjespridaren.blogspot.com 2011-09-16 / 18:02:45

Fin bild med "glorian" över huvdet!



Hörde en predikan för några år sen om att frukta Gud och inget annat...



...att frukta Gud innebär Inte att man är rädd för honom, utan helt enkelt att man vördar, respekterar och/eller sätter Honom före/högre än alla omständigheter i livet.



Något, värt att tänka på ibland tycker jag!



Kram Lovisa



Ps. Du vågar min vän! Det är utanför båten man ska vara. Ds




Postat av: Tess
2011-09-18 / 09:04:56

Hehe.. det är roligt att leka med kameran ibland! Bilden är från en kajkant i Helsingborg. Och att lita på Gud på det sättet betyder ju att jag måste släppa kontrollen.. Det är ju läskigt :) Men oxå faktiskt ganska skönt ibland. När jag vågar. Gud hittar alltid på så mycket roligt då! KRAM


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?