Hjältar på riktigt!


Kan inte komma ifrån det.. Tänker på de där arbetarna på kärnkraftsverken
i Japan, som stannat kvar, trots strålningen.. Läste en intervju i Sydsvenskan
med en Svensk professor i kärnteknik. De lärdomar han tog med sig från Japan
(han har varit där och mätt strålningen) var att man inte kan gå och vara rädd för strålning
när över en miljon människor saknar mat, el och andra förnödenheter..
Skulle jag våga offra mig för att någon annan ska få leva.. på riktigt?
Postat av: ¨Vän
2011-03-22 / 09:09:24

"Vi kan inte utföra storverk här på jorden. Vi kan bara göra små saker med stor kärlek"

Moder Teresa


Postat av: Tess
2011-03-24 / 17:38:47

Vilket bra citat! Ibland önskar jag att jag kunde göra mer för att hjälpa.. Men det är sant. Det börjar i det lilla! Med människorna jag faktiskt har runt omkring mig. Tack! :)


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?