Vishet..



Har haft texten "Hjärtat har skäl som förnuftet inte förstår" hängande på min toa

hemma(i Piteå).. Iband har jag funderat på om jag själv förstår vad som menas..

För någon skillnad är det ju.. Mitt hjärta och min hjärna vill inte alltid samma sak.

Och efter föreläsningarna i Örebro är jag ännu mer säker på att det är hjärtat som

vet bäst :)

Hjärnan kan ha så mycket kloka ideer.. försvar och förklaringar.. Den kan utlägga

långa stycken kring hur man borde göra. Men jag är inte säker på att den alltid

vet vad den pratar om.

Hjärtat däremot. Det styrs oftast av klokhet som övergått i vishet. Vist av erfarenhet.

Vist av andras vishet. Det kanske inte alltid kan argumentera för sin sak. Men det lever.

För visst blir man klokare av en massa föreläsningar men det är först när "poletten

dimper ned i hjärtat", när jag börjar leva det jag lärt som det blir hjärtats vishet.

För det är också då jag förstår att det inte finns några facit hur jag ska leva mitt

liv.. Enda sättet att leva på är att LEVA PÅ.. :) Vissa saker går inte förså logiskt.

De bara är :)
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?