Den rosa elefanten

Jag är på jakt efter den rosa elefanten! Eller DE rosa elefantERNA i mitt liv.

Vi pratade om tidstjuvar på skolan i torsdags.. Bland annat fick vi testa blunda i

30sekunder och sedan kom frågan: Vad vi tänkte vi på?

En del hade börjat lösa problem hemma. (Typ jag kom på en hel lista med saker jag borde göra..)

En del blev stressade över att inte lektionen fortsatte någon gång.

Och åter andra hade svårt att inte tänka på den rosa elefanten :). (Eftersom läraren hela tiden

påminde oss om att INTE tänka på rosa elefanter.)

Han pratade om att det finns mycket som stjäl vår tankekraft genom att vi focuserar på att

inte glömma det.. Han utmanade oss också att under några dagar skriva ned vad som upptar vår tid.

Så nu försöker jag hitta mina tidstjuvar. Målet är att min lista på vad jag gör och vad jag
borde göra ska gå ihop bättre :).

Tänk vad viktigt det kan bli att städa när man behöver plugga..!! :)

Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?